Veel gestelde vragen


Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag/antwoord hier niet bij staan, neemt u dan contact met ons op. Dit kunt u telefonisch doen op nummer 035 - 69 18115 of per mail naar [email protected]

Vragen:



Algemeen

- Heeft u een winkel?
- Kunt u mij een folder van een bepaald merk toesturen?
- Als ik spijt krijg van mijn aankoop, mag ik deze dan omruilen of retourneren?

Levering / ophalen

- Leveren jullie ook in België?
- Neemt u mijn oude apparaat retour bij levering van de nieuwe?
- Ik woon op een verdieping zonder lift en wil graag een zwaar apparaat (bijvoorbeeld een Amerikaanse koelkast of een Smeg fornuis) geleverd hebben. Brengt u deze ook boven?
- Wat is de levertijd?
- Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
- Wat zijn de bezorgkosten?
- Hoe laat worden de spullen geleverd?
- Levert u ook op de waddeneilanden?
- Als ik nu iets bestel, kan ik dit dan nog vandaag ophalen?
- Kan ik mijn bestelling ook in Duitsland laten afleveren / bezorgen?

Inbouwen

- Is het bij De Schouw Witgoed ook mogelijk om een inbouwapparaat te laten monteren (inbouwen)?

Installatie / plaatsing

- Kan ik een elektrische (keramisch en inductie) kookplaat of fornuis direct in gebruik nemen?
- Kunnen jullie mijn wasmachine of droger ook aansluiten op een trek- of was/droogschakelaar?
- De koelkast op uw website is rechtsdraaiend. Bij mij moet deze echter linksdraaiend zijn. Kunnen jullie dit omzetten?

Bestellen

- Kan ik op een andere manier bestellen dan via internet?

Garantie

- Krijg ik dezelfde garantie als dat ik het apparaat bij een keukenzaak ga kopen?
- Hoe is de garantie geregeld?
- Ik woon in België, kom ik dan ook in aanmerking voor de 5 jaar garantie?
- Hoe werkt de gratis 5 jaar garantie regeling bij aanschaf van SMEG apparatuur?

Betalen

- Hoe kan ik betalen?
- Wij financieren onze aankoop vanuit een bouwdepot. Is dit ook mogelijk bij u?

Storingen of klachten

- Waar kan ik terecht met eventuele klachten of storingen?
- Ik ben niet tevreden op de manier waarop mijn klacht is opgelost. Wat kan ik doen?




Antwoorden:



Kan ik op een andere manier bestellen dan via internet?
Natuurlijk is het mogelijk uw bestelling per e-mail door te geven via ons e-mailadres [email protected] of telefonisch op nummer 035-69 18 115.

Bestellen via de website biedt u echter de mogelijkheid direct uw wensen en voorkeuren met betrekking tot de betaling, aflevering enzovoort in te geven. Zo kunt u bijvoorbeeld betalen via iDeal of Creditcard.

Leveren jullie ook in België?
Ja, levering in het Nederlandstalige gedeelte in België is geen enkel probleem.

Neemt u mijn oude apparaat retour bij levering van de nieuwe?
Ja, geen enkel probleem. Koppelt u bij de keuze voor ingepakte levering het apparaat alvast af en zet deze klaar, dan nemen wij deze voor u retour.

Bij full service levering koppelen wij het apparaat voor u af en zullen deze (mits gewenst) retour meenemen.

Ik woon op een verdieping zonder lift en wil graag een zwaar apparaat (bijvoorbeeld een Amerikaanse koelkast of een Smeg fornuis) geleverd hebben. Brengt u deze ook boven?

Voor het bezorgen van bijvoorbeeld fornuizen, Amerikaanse koelkasten en dergelijke op verdieping heeft onze transporteur de mogelijkheid deze – tegen meerprijs – met behulp van een verhuislift op eenvoudige wijze op een verdieping te plaatsen. Voorwaarde hiervoor is echter wel dat u een raam, openslaande deuren of een balkon heeft waar het desbetreffende product doorheen kan. En natuurlijk moet de verhuislift onder het desbetreffende raam, de openslaande deur of dergelijke kunnen komen. De meerprijs voor transport met deze optie bedraagt €150,- exclusief 21% btw (€181,50 inclusief btw).

Is het bij De Schouw Witgoed ook mogelijk om een inbouwapparaat te laten monteren (inbouwen)?
Ja, inbouwen is geen enkel probleem. Wij beschikken over een aantal erkende monteurs die gespecialiseerd zijn in het plaatsen van inbouwapparatuur.

Vink simpelweg de optie 'Inbouwen' aan en klik vervolgens op de button 'Klik en bestel' om het apparaat - samen met de functie inbouwen - in uw winkelwagen te plaatsen.

Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op de website op veel verschillende mogelijkheden. Zo kunt u vooruitbetalen per bank of online betalen via creditcard of iDeal. Ook is het mogelijk om te pinnen of contant te betalen bij aflevering. Meer informatie over de verschillende betalingsmogelijkheden en uitleg hieromtrent vindt u op de betalingspagina.

Let op: bij bestelling van pakketten tot 30 kg. kunt u niet betalen bij aflevering.

Krijg ik dezelfde garantie als dat ik het apparaat bij een keukenzaak ga kopen?
Ja, u ontvangt dezelfde en bij sommige producten zelfs betere garantie dan bij een keukenzaak. Zo ontvangt u op alle producten met een stekker twee jaar volledige fabrieksgarantie. Er zijn zelfs merken als ASKO* en ATAG* die wel 5 jaar garantie geven. (* bekijk de voorwaarden)

Wat is de levertijd?
De verwachte levertijd staat bij elk product apart vermeld. U vindt deze informatie boven de button 'klik en bestel' op de product pagina. Ophalen van producten is - indien op voorraad - natuurlijk direct mogelijk. Neem voor meer informatie over levertijden contact met ons op per telefoon ( tel nr. 035-69 18 115 ) of per e-mail via [email protected]

Heeft u een winkel?
Ja, wij beschikken over een ruime winkel in het centrum van Bussum ('t Gooi) waar u een grote selectie van de apparatuur kunt bekijken. Meer informatie als openingstijden, adresgegevens e.d. vindt u op de pagina winkel.

Wij adviseren u even van te voren te bellen of een e-mail te sturen als u een specifiek apparaat wenst te bekijken. Zo weet u zeker dat dit apparaat daadwerkelijk in de winkel staat. Zo reist u niet voor niets!

Kunt u mij een folder van een bepaald merk toesturen?
Ja, geen enkel probleem. Stuur ons even een e-mail waarin u aangeeft welke specifieke folder of folders u wenst te ontvangen. Vergeet hierbij niet uw persoonlijke gegevens te noteren !

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Ja, natuurlijk is het ook mogelijk de apparatuur af te halen. Veel van de producten hebben wij op voorraad staan en zijn - desgewenst - op korte termijn af te halen. Aangezien de voorraden veelal in het magazijn staan vragen wij u vriendelijk vooraf even telefonisch of per e-mail contact op te nemen.

Als ik spijt krijg van mijn aankoop, mag ik deze dan omruilen of retourneren?
Ja, dat is geen enkel probleem. Op de pagina afkoelingsperiode vindt u alle informatie met betrekking tot het omruilen en retourneren van uw bestelling.

Wat zijn de bezorgkosten?
In Nederland wordt uw bestelling gratis thuisbezorgd. Extra werkzaamheden, zoals levering op verdieping, worden tegen meerprijs uitgevoerd. Dit staat bij elk product duidelijk aangegeven. Voor levering in buitenland geldt een kleine meerprijs. Zie onderstaand overzicht voor de tarieven.

De tarieven voor pakketbezorging:
- gratis levering in Nederland

- Meerprijs op bovenstaande tarieven voor pakketbezorging in België € 12,-
- Meerprijs op bovenstaande tarieven voor pakketbezorging in Duitsland € 18,-

De tarieven voor bezorgingen van 'grote apparaten' bedragen:
- Nederland: gratis levering
- België: € 24,- (boven de E40. Onder de E40 prijs op aanvraag)
- Duitsland: € 79.50


Hoe laat worden de spullen geleverd?
Bij witgoed, zoals fornuizen, wasmachines, koelkasten en dergelijke, kunt u een dag van te voren vanaf 14.00 uur deze informatie in uw account terugvinden. Kleine bestellingen worden via Redjepakketje geleverd. Hierbij ontvangt u een richttijd van een uur waarop de levering plaats zal vinden (bijvoorbeeld binnen 16.00 en 17.00 uur.

Levert u ook op de waddeneilanden?
Ja, dat is geen enkel probleem. Alleen rekenen wij - op basis van het extra logistieke werk - een meerprijs van 35 euro aan u door.

Als ik nu iets bestel, kan ik dit dan nog vandaag ophalen?
Veel van onze apparaten staan op voorraad in ons magazijn. Aangezien het magazijn echter niet naast de winkel staat is het belangrijk dat u vooraf telefonisch contact opneemt op nummer 035 - 69 18 115 om de mogelijkheden van direct ophalen te overleggen.

Daarnaast is het - wederom na telefonisch overleg - mogelijk om de apparatuur op te halen bij onze transporteur in Sliedrecht.

Hoe is de garantie geregeld?
U ontvangt bij alle apparatuur met een stekker 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Op sommige merken, zoals Asko, Atag, Pelgrim en Etna , ontvangt u zelfs 5 jaar garantie. Lees hierbij even de voorwaarden.

Mocht u problemen met de apparatuur ondervinden dan kunt u deze storingen opgeven per e-mail op [email protected] of telefonisch op nummer 035 - 69 18 115. Meer informatie over de specifieke garantie regeling vindt u op de product pagina van het product zelf. Daar staan duidelijk de termijn, voorwaarden en dergelijke uitgelegd.

Bij de artikelen van ATAG staat 5 jaar kwaliteitsgarantie vermeld. Wat houdt dit precies in?
Op alle producten van ATAG ontvangt u 5 jaar kwaliteitsgarantie. Dit houdt in dat u de eerste 5 jaar een volledige dekking heeft op arbeidsloon en materiaalkosten. In het 3e, 4e en 5e jaar betaalt u slechts de voorrijkosten. Voorwaarde hierbij is echter wel dat u uw aankoop registreert op de website www.atagservice.nl

Op ASKO geeft u 5 jaar garantie. Wat zijn hiervan de voorwaarden en wat houdt dit in?
U ontvangt 5 jaar volledige garantie op het arbeidsloon en de materiaal kosten. In het 3e, 4e en 5e jaar betaalt u slechts de voorrijkosten van 50 euro per bezoek. Om in aanmerking te komen voor deze regeling dient u de registratiekaart die bij het apparaat geleverd wordt in te vullen en op te sturen of u dient zich te registreren via www.asko.nl. De 5 jaar garantie regeling van ASKO is sinds kort ook geldig voor België.

Ik woon in België, kom ik dan ook in aanmerking voor de 5 jaar garantie?
Ja, voor ASKO geldt eveneens de 5 jaar garantie regeling voor België. Voor de overige merken zoals ATAG en dergelijke.

Waar kan ik terecht met eventuele klachten of suggesties?
Alle informatie over opmerkingen, tips, klachten en dergelijke vindt u op de pagina suggesties en klachten.

Ik ben niet tevreden op de manier waarop mijn klacht is opgelost. Wat kan ik doen?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

De prijzen op uw website zijn soms erg laag. Krijg ik dan b-keuze apparaten?
Nee, zeker niet. Alle producten welke aangeboden worden op www.deschouwwitgoed.nl zijn splinternieuwe apparaten welke voorzien zijn van 2 jaar fabrieksgarantie. Uitzondering zijn de producten waarbij expliciet vermeld staat dat het gaat om bijvoorbeeld een showroommodel of een b-keuze model.

Wij financieren onze aankoop vanuit een bouwdepot. Is dit ook mogelijk bij u?
Jazeker, dit gebeurt bij ons regelmatig. Geeft u bij bestelling in het laatste opmerkingen veld aan dat u de betaling graag vanuit uw bouwdepot wilt uitvoeren. Wij zullen dan de gepaste factuur opmaken en naar u toesturen. U kunt deze dan indienen bij uw financierder.

Kan ik een elektrisch(e) kookplaat of fornuis (keramisch of inductie) direct in gebruik nemen?
Nee, een kookplaat of fornuis met een meerfasen aansluiting (een zogenaamde perilex stekker) dient te allen tijde door een erkende installateur te worden aangesloten. Het is dus NIET gewoon een kwestie van de stekker in het perilex stopcontact plaatsen, aangezien het apparaat dan meteen kapot zal zijn. Uitleg meerfasen aansluiting

Hoe werkt de gratis 5 jaar garantie regeling bij aanschaf van Smeg apparatuur?
Bij aanschaf van 4 apparaten of meer kunt u bij Smeg gratis 5 jaar garantie krijgen. Hierbij geldt een fornuis uit de Opera CS-serie van Smeg voor 2 apparaten. De aanvraag voor de 5 jaar garantie dient u zelf te doen door middel van het downloaden van het formulier: 5 jaar gratis garantie op Smeg apparatuur

Kan ik mijn bestelling ook in Duitsland laten afleveren / bezorgen?
Ja, sinds kort leveren wij ook in Duitsland. Pakketten tot 30 kg. bezorgen wij voor €18,- in Duitsland. Groot witgoed zwaarder dan 30 kg. kan voor €79,50 bezorgd worden in het Duitse deel grenzend aan Nederland en het Ruhrgebied. Overige plaatsen in Duitsland op aanvraag.


Kunnen jullie mijn wasmachine of droger ook aansluiten op een trek- of wasdroogschakelaar?
Jazeker. Bij de keuze voor levering van wasmachine of droger inclusief installeren, wordt het apparaat desgewenst voor u aangesloten op de binnen bereik aanwezige trekschakelaar of was/droogschakelaar.

De koelkast op uw website is rechtsdraaiend. Bij mij moet deze echter linksdraaiend zijn. Kunnen jullie dit omzetten?
Jazeker. Bij een groot aantal vrijstaande (maar ook inbouw-) koelkasten en vriezers is het mogelijk deze van draairichting te veranderen. Bij de producten waarbij dit mogelijk is hebben wij boven de winkelwagenbutton de optie 'Wijzigen draairichting deur(en)' beschikbaar. Als u deze optie aanvinkt (kan alleen in combinatie met 'installatie van de koelkast/vriezer'), dan wordt de draairichting van deur voor u aangepast.