Veel gestelde vragen

Artikel geplaatst op: 03-01-2023 | update datum: 20-12-2023
Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Om het zoeken eenvoudiger te maken hebben wij de FAQ pagina opgedeeld in onderwerpen. Mocht uw vraag/antwoord hier niet bij staan, neemt u dan contact met ons op. Dit kunt u telefonisch doen op nummer 035 - 69 18115 of per mail naar info@deschouwwitgoed.nl.

Onderwerpen:



VRAGEN EN ANTWOORDEN:



ALGEMENE VRAGEN:


Heeft u een winkel?
Ja, wij beschikken over een ruime winkel in het centrum van Bussum ('t Gooi) waar u een grote selectie van de apparatuur kunt bekijken. Meer informatie als openingstijden, adresgegevens e.d. vindt u op de pagina winkel.

Wij adviseren u even van te voren te bellen of een e-mail te sturen als u een specifiek apparaat wenst te bekijken. Zo weet u zeker dat dit apparaat daadwerkelijk in de winkel staat en reist u dus niet voor niets!


Wie is De Schouw WItgoed?
De Schouw Witgoed is een gespecialiseerde winkel voor keukenapparatuur en witgoed. Wij bieden een breed assortiment aan van hoogwaardige merken en producten die aansluiten bij diverse wensen en budgetten. Onze focus ligt op kwaliteit en service, waarbij wij onze klanten voorzien van deskundig advies en ondersteuning bij de aankoop van hun witgoed. Met bijna 80 jaar ervaring, zijn wij een vertrouwd adres voor al uw keuken- en huishoudelijke apparaten. We streven naar een duurzame relatie met onze klanten en vinden het belangrijk dat zij tevreden zijn met hun aankoop.


Kunt u mij een folder van een bepaald merk toesturen?
Ja, geen enkel probleem. Stuur ons even een e-mail waarin u aangeeft welke specifieke folder of folders u wenst te ontvangen. Vergeet hierbij niet uw persoonlijke gegevens te noteren!


Als ik spijt krijg van mijn aankoop, mag ik deze dan omruilen of retourneren?
Ja, dat is geen enkel probleem. Op de pagina afkoelingsperiode vindt u alle informatie met betrekking tot het omruilen en retourneren van uw bestelling.





BEZORGEN OF ZELF OPHALEN


Leveren jullie ook in België?
Ja, levering in België is geen enkel probleem.


Neemt u mijn oude apparaat retour bij levering van de nieuwe?
Ja, geen enkel probleem. Koppelt u bij de keuze voor ingepakte levering het apparaat alvast af en zet deze klaar, dan nemen wij deze voor u retour.

Bij full service levering koppelen wij het apparaat voor u af en zullen deze (mits gewenst) retour meenemen.


Ik woon op een verdieping zonder lift en wil graag een zwaar apparaat (bijvoorbeeld een Amerikaanse koelkast of een Smeg fornuis) geleverd hebben. Brengt u deze ook boven?
Voor het bezorgen van bijvoorbeeld fornuizen, Amerikaanse koelkasten en dergelijke op verdieping heeft onze transporteur de mogelijkheid deze – tegen meerprijs – met behulp van een verhuislift op eenvoudige wijze op een verdieping te plaatsen. Voorwaarde hiervoor is echter wel dat u een raam, openslaande deuren of een balkon heeft waar het desbetreffende product doorheen kan. En natuurlijk moet de verhuislift onder het desbetreffende raam, de openslaande deur of dergelijke kunnen komen. De meerprijs voor transport met deze optie staat bij het desbetreffende artikel vermeld.


Wat is de levertijd?
De verwachte levertijd staat bij elk product apart vermeld. U vindt deze informatie boven de button 'In winkelwagen' op de product pagina. Ophalen van producten is - indien op voorraad - natuurlijk direct mogelijk. Neem voor meer informatie over levertijden contact met ons op per telefoon ( tel nr. 035-69 18 115 ) of per e-mail via info@deschouwwitgoed.nl.


Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Ja, natuurlijk is het ook mogelijk de apparatuur af te halen. Veel van de producten hebben wij op voorraad staan en zijn - desgewenst - op korte termijn af te halen. Aangezien de voorraden veelal in het magazijn staan vragen wij u vriendelijk vooraf even telefonisch of per e-mail contact op te nemen.


Wat zijn de bezorgkosten?
De tarieven voor pakketbezorging:
- gratis levering in Nederland

- Meerprijs op bovenstaande tarieven voor pakketbezorging in België € 12,-
- Meerprijs op bovenstaande tarieven voor pakketbezorging in Duitsland € 18,-

De tarieven voor bezorgingen van 'grote apparaten' bedragen:
- Nederland: gratis levering
- België: € 24,- (boven de E40. Onder de E40 prijs op aanvraag)
- Duitsland: € 79.50


Hoe laat worden de spullen geleverd?
Bij grote huishoudelijke apparaten zoals fornuizen, wasmachines, koelkasten etc. ontvangt u een dag van te voren rond 16.00 uur een mail met het verwachte tijdstip van levering. Pakketten en bestellingen tot 30 kg. worden via DPD geleverd. Ook hiervan ontvangt u een e-mail met track & trace gegevens.


Levert u ook op de waddeneilanden?
Ja, dat is geen enkel probleem. Alleen rekenen wij - op basis van het extra logistieke werk - een meerprijs van 50 euro aan u door. LET OP: wij kunnen niet installeren op de Waddeneilanden, alleen bezorgen via de daar aanwezige vervoerders.


Kunt u mijn apparatuur ook inbouwen op de Waddeneilanden?
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Wij hebben geen monteurs die op de Waddeneilanden dit werk kunnen aanbieden. Het is alleen mogelijk om ingepakt te bezorgen.


Als ik nu iets bestel, kan ik dit dan nog vandaag ophalen?
Veel van onze apparaten staan op voorraad in ons magazijn. Aangezien het magazijn echter niet naast de winkel staat is het belangrijk dat u vooraf telefonisch contact opneemt op nummer 035 - 69 18 115 om de mogelijkheden van direct ophalen te overleggen.

Daarnaast is het - wederom na telefonisch overleg - mogelijk om de apparatuur op te halen bij onze transporteur in Sliedrecht.


Kan ik mijn bestelling ook in Duitsland laten afleveren / bezorgen?
Ja, wij leveren door heel Europa dus ook in Duitsland. Pakketten tot 30 kg. bezorgen wij voor €18,- meerprijs in Duitsland. Groot witgoed zwaarder dan 30 kg. kan voor €79,50 bezorgd worden in het Duitse deel grenzend aan Nederland en het Ruhrgebied. Overige plaatsen in Duitsland op aanvraag.





INBOUWEN APPARATUUR


Is het bij De Schouw Witgoed ook mogelijk om een inbouwapparaat te laten monteren (inbouwen)?
Ja, wij installeren het apparaat ook graag in uw keuken. Wij beschikken over een aantal erkende monteurs die gespecialiseerd zijn in het plaatsen van inbouwapparatuur.

Vink simpelweg de optie 'Inbouwen' aan en klik vervolgens op de button 'In winkelwagen' om het apparaat - samen met de functie inbouwen - in uw winkelwagen te plaatsen.





PLAATSING EN INSTALLATIE


Kan ik een elektrische (keramisch en inductie) kookplaat of fornuis direct in gebruik nemen?
Nee, een kookplaat of fornuis met een meerfasen aansluiting (een zogenaamde perilex stekker) dient te allen tijde door een erkende installateur te worden aangesloten. Het is dus NIET gewoon een kwestie van de stekker in het perilex stopcontact plaatsen, aangezien het apparaat dan meteen kapot zal zijn. Uitleg meerfasen aansluiting


Kunnen jullie mijn wasmachine of droger ook aansluiten op een trek- of was/droogschakelaar?
Jazeker. Bij de keuze voor levering van wasmachine of droger inclusief installeren, wordt het apparaat desgewenst voor u aangesloten op de binnen bereik aanwezige trekschakelaar of was/droogschakelaar. Indien u dit wenst kunt u bij de bestelling van uw wasmachine of droger eenvoudig aangeven door het op het vinkje van de bezorgoptie te klikken boven de knop 'in winkelwagen'.


De koelkast op uw website is rechtsdraaiend. Bij mij moet deze echter linksdraaiend zijn. Kunnen jullie dit omzetten?
Jazeker. Bij een groot aantal vrijstaande (maar ook inbouw-) koelkasten en vriezers is het mogelijk deze van draairichting te veranderen. Bij de producten waarbij dit mogelijk is hebben wij boven de winkelwagenbutton de optie 'Wijzigen draairichting deur(en)' beschikbaar. Als u deze optie aanvinkt (kan alleen in combinatie met 'installatie van de koelkast/vriezer'), dan wordt de draairichting van deur voor u aangepast.





BESTELLING PLAATSEN


Kan ik op een andere manier bestellen dan via internet?
Natuurlijk is het mogelijk uw bestelling per e-mail ( info@deschouwwitgoed.nl ), via de chat of telefonisch ( 035 69 18115 ) aan ons door te geven.

Bestellen via de website biedt u echter de mogelijkheid direct uw wensen en voorkeuren met betrekking tot de betaling, aflevering enzovoort in te geven. Zo kunt u bijvoorbeeld betalen via iDeal of Creditcard.





GARANTIE EN STORINGEN


Krijg ik dezelfde garantie als dat ik het apparaat bij een keukenzaak ga kopen?
Ja, u ontvangt dezelfde en bij sommige producten zelfs betere garantie dan bij een keukenzaak. Zo ontvangt u op alle producten met een stekker twee jaar volledige fabrieksgarantie. Er zijn zelfs merken als Inventum, Asko, Atag, Boretti, Novy, Pelgrim en Etna die standaard 2 + 3 jaar garantie geven. (* bekijk de voorwaarden)


Hoe is de garantie geregeld?
U ontvangt bij alle apparatuur met een stekker 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Op sommige merken, zoals Inventum, Asko, Atag, Boretti, Novy, Pelgrim en Etna ontvangt u zelfs 5 jaar garantie. Lees hierbij even de voorwaarden.

Mocht u problemen met de apparatuur ondervinden dan kunt u deze storingen opgeven per e-mail op info@deschouwwitgoed.nl of telefonisch op nummer 035 - 69 18 115. Meer informatie over de specifieke garantie regeling vindt u op de product pagina van het product zelf. Daar staan duidelijk de termijn, voorwaarden en dergelijke uitgelegd.


Ik woon in België, kom ik dan ook in aanmerking voor de 5 jaar garantie?
Ja, voor ASKO, Atag, Etna, Pelgrim en HiSense geldt eveneens de 5 jaar garantie regeling voor België.


Hoe werkt de gratis 5 jaar garantie regeling bij aanschaf van SMEG apparatuur?
Bij aanschaf van 4 apparaten of meer kunt u bij Smeg gratis 5 jaar garantie krijgen. Hierbij geldt een fornuis uit de Opera CS-serie van Smeg voor 2 apparaten. De aanvraag voor de 5 jaar garantie dient u zelf te doen door middel van het downloaden van het formulier: 5 jaar gratis garantie op Smeg apparatuur





BETALINGEN


Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op de website op veel verschillende mogelijkheden. Zo kunt u vooruitbetalen per bank of online betalen via creditcard of iDeal. Ook is het mogelijk om te pinnen bij aflevering. Voor België beschikken we - naast de creditcard - over Bancontact, terwijl we voor Duitsland de Sofort betaalmethode aanbieden. Meer informatie over de verschillende betalingsmogelijkheden en uitleg hieromtrent vindt u op de betalingspagina.

Let op: bij bestelling van pakketten tot 30 kg. kunt u niet betalen bij aflevering.


Wij financieren onze aankoop vanuit een bouwdepot. Is dit ook mogelijk bij u?
Jazeker, dit gebeurt bij ons regelmatig. Geeft u bij bestelling in het laatste opmerkingen veld aan dat u de betaling graag vanuit uw bouwdepot wilt uitvoeren. Wij zullen dan de gepaste factuur opmaken en naar u toesturen. U kunt deze dan indienen bij uw financierden. Meer informatie hierover vindt u op de bouwdepot factuur pagina.





STORINGEN EN KLACHTEN


Waar kan ik terecht met eventuele klachten of storingen?
Alle informatie over opmerkingen, tips, klachten en dergelijke vindt u op de pagina suggesties en klachten.


Ik ben niet tevreden op de manier waarop mijn klacht is opgelost. Wat kan ik doen?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@deschouwwitgoed.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.